lördag 13 juni 2015

Veckans Vrål + ROSKILDEFESTIVALEN

Solen fick just konkurrens som sommarens höjdpunkt. Veckans Vrål ska nämligen få närvara på årets upplaga av Roskildefestivalen! Roskilde är min absoluta favoritfestival och efter sju besök känns den som min, även om 100 000 plus delar samma känsla varje år. Senast jag hade äran var dock 2010 vilket betyder att det är mer än dags för ett återbesök. Vilken tur då att Veckans Vrål kommer närvara vid årets festival, som ser otroligt stark ut musikmässigt.


Detta både om man har vrålperspektiv eller inte (Chelsea Wolfe, Run The Jewels, Perfume Genius, Muse t.ex. är fantastiska bokningar utanför vrålsfären). Om man går igenom det digra programmet utifrån ett tyngre perspektiv verkar bandbokarna och Veckans Vrål vara rörande överens. Är man helt desillusionerad kan man nästan fantisera ihop att de tjuvtittat på mina listor över 2014 och 2013 års bästa album när de valt ut de hårdare akterna till årets festival. Kolla in de listorna här förresten: 2014, plats 15-11plats 10-5topp fem och 2013Mastodon, Enslaved, All Pigs Must Die, Deafheaven, Decapitated, Every Time I Die, Honningbarna, Myrkur, Pallbearer, Tombs, Young And In The Way, Lamb Of God, Corrosion Of Conformity och Malmöbaserade Beyond Pink är hur som helst en imponerande skara band, av vilka flera ingår i Veckans Vråls favoritskara. Så inte undra på att jag redan är lite smått kissnödig av förväntningspirret och sjukt taggad att få delge er om allt det härliga. Sommaren 2015 går i vrålets tecken. Häng med på det tåget, I tell you. 

LÄNKAR: http://www.roskilde-festival.dk 

Kramar VV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar