tisdag 12 november 2013

Yippiekayee mthrfckrs!

Kommer hem efter en dag där lagen om alltings jävlighet styrt med järnhand. Punka halvvägs till jobbet, försening, hämta cykel efter jobbet, gå 4 km i ösregn, slangen trasslar in sig i hjulet. Efter 15 min övervåld på en gångväg i centrala Malmö är slangen historia och färden kan fortsätta in till den snälle cykelfixaren som dömer ut den som döende om ej kullager byts för knappa 500:- Jag tar beslutet att döden är ett bättre öde och en vettig chansning. Cyklandes, i fortsatt ösregn, låter kullagret bak som den rethosta jag dras med sedan 2 veckor. Väl hemma ligger ett brev på frukostbordet, märkt med Close-Up. Jag var ju med i en tävling förra veckan på deras hemsida, hinner jag tänka, och också inse att sådan tur har jag inte. Vinner aldrig. Men se på fan, i kuvertet ligger en biljett till morgondagens "Vans of the Wall music night" med Parkway Drive, We Came as Romans, Memphis May Fire och Like Moths to Flames på Kulturbolaget.



Jag hoppar och skriker som en tonåring innan jag inser mina 30+ och värmer tonfiskpastan från igår. Så sjukt glad! Det var precis vad jag behövde, att få lite medgång. En kväll med fyra bra vrålband, kanske en öl och framför allt ett långdraget njutande av att få gå på konsert. Det är nämligen det bästa som finns. Tack för fan Close-Up!!!

Kramar VV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar