tisdag 27 maj 2014

STHLM Fields! Häng med!

Döm om min förvåning när mailet damp ner i inboxen. Min blygsamma förfrågan om ackreditering till endagsfestivalen STHLM Fields den 30/5, som jag i en ren chansning drog iväg efter ett glas eller två, har blivit godkänd. Undertecknad ska således få trä ett laminerat kort runt halsen för första gången i världshistorien och äntra den ointrängliga borg som kallas VIP i folkmun. Det känns som att ta körkort, bli av med oskulden och klara en hemtenta på samma gång.

Redan på fredag smäller det på Gärdet i Stockholm och det är förbannat bra band som väntar. Närmare bestämt Metallica, Danzig, Slayer, Mastodon, Ghost, Gojira, Cult Of Luna och Spiders, vilket är en imponerande skara om man råkar dela smak med VV. Jag skulle kunna tjata om hur mycket jag ser fram emot att se Ghost, Gojira och Mastodon för första gången, hur kul det blir att få se Metallica, Slayer och Cult Of Luna igen, hur stort det är att Glenn Danzig kommer vistas på samma gräsmatta som mig själv samt hur kul det blir att upptäcka Spiders, ett band jag knappt känner till. Men jag väljer att inte göra det. Jag uppmanar bara er som har möjlighet och vägarna förbi att joina mig i vad som kommer att bli en fantastisk dag i de distade gitarrernas tecken!



http://sthlmfields.se

Kramar VV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar