onsdag 1 juni 2016

Demonstrerar: INOCEAN - To come undone

InOcean
Har man hängt med Veckans Vrål sedan starten 2013 bör InOcean inte vara några nykomlingar. Bandets catchy och punkrockiga twist på hardcore har nämligen figurerat här ett par gånger tidigare, och har ständigt fallit undertecknad mycket väl på läppen. Nu var det dock ett tag sedan vi hörde något från bandet, som är stationerade i Göteborg och Karlstad. Extra kul då att de hörde av sig och tipsade om deras nya EP To come undone som släpptes i slutet av april.

To come undone är mixad och mastrad av Eric Höjden på Dead End Studios i Karlstad och är det något som jag slås av när jag lyssnar mig igenom den är den professionella produktionen. Att InOcean dessutom levererar sin musik med mycket melodi, rensång och ett catchy och tungt låtskrivande överlag gör det än mer lyssnarvänligt. Pierre Larssons sång är fläckfri och kontrasten mellan hans sammetslena, svärmorsdrömlika stämma i rensångspartierna och den gälla vrålrösten är en fröjd för örat.

När band som till exempel Bring Me The Horizon kan fylla Wembley på i mitt tycke klenare musikaliska meriter är det inte mer än rimligt att ett band som InOcean i alla fall kan få sig en fullsatt hockeyrink i vilken svensk stad som helst. En skön mix av melodisk punk och tung hardcore med en ständigt driv, kombinerat med radiovänliga refränger gör dem mer än förtjänta av det. Lyssna in dig i vanlig ordning här nedanför så förstår du vad jag menar.



LÄNKAR:
https://www.facebook.com/inoceanofficial/

Kramar VV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar